Zorgkaart Nederland gebruiken we als één van de manieren om cliëntervaringen te ontvangen en ervan te leren en verbeteren. De totaalscore is de gemiddelde score van de waarderingen in 2024 (totaal 219 waarderingen). Toekomstige cliënten kunnen de waarderingen raadplegen en gebruiken als keuze-informatie.
Uitkomsten zorgkaart
Wagenpark: Type brandstof
Aantal 2023
Aantal 2024
Diesel
7
6
Benzine
7
4
Elektriciteit + Benzine
1
1
Elektriciteit
1
7
Totaal
16
18
Kwaliteitscertificaten
Prezo certificaat Lisidunahof (sinds 2022): voor de woongroepen voor mensen met dementie op jonge leeftijd en dagbehandeling Lisidunahof.
ISO 9001 certificaat Beweging 3.0 (sinds 2017): voor de wijkverpleging, tijdelijk eerstelijnsverblijf, geriatrische revalidatiezorg en woonzorglocaties in de regio Eemland.
Duurzaamheid
Terug naar inhoudsopgave
Energie vastgoed (9 woonzorg locaties)
CO2 uitstoot vastgoed (9 woonzorg locaties)
Enkele resultaten op het gebied van CO2 reductie.
74.077 Bezoekers
Locaties en teams
44
Beweging 3.0 is actief op het gebied van zorg, wonen en welzijn in de regio Eemland (Amersfoort, Baarn, Bunschoten-Spakenburg, Eemnes, Hoevelaken, Leusden, Nijkerk, Soest, Woudenberg). Wij bieden wijkverpleging, gespecialiseerde verpleging thuis, tijdelijke behandeling thuis, Aangenaam Thuis, dagbehandeling, (tijdelijk) verblijf en zorg met en zonder behandeling en revalidatiezorg. Ook bieden we woonzorg voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel en syndroom van Korsakov en zijn regionaal aanbieder van essentiële voorzieningen zoals IBS, crisis en spoedzorg.
Ook Welzin en Leef3.nu zijn belangrijke organisatie onderdelen. Welzin biedt dagbesteding, buurtbemiddeling, maatschappelijk werk en begeleiding aan mensen die thuis wonen. Leef3.nu levert particuliere diensten en producten waarmee mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen.
Werkgebied en activiteiten Beweging 3.0
* Periode medio maart t/m december 2024
85.871 Bezoekers
Beweging3.nl
Werkenbijbeweging3.nl
89.400 Mensen bereikt
306.000 Mensen bereikt
203.000 Mensen bereikt
Gebruik van sociale media
Aantal medewerkers en leerlingen
107 Stagiairs
115 Leerlingen BOL
138 Leerlingen BBL
Leerlingen*
163 Flexibele schil: vaste zzp
186 Welzin
2845 Beweging 3.0
Medewerkers
1408
Vrijwilligers op locatie
* Waarderingen op basis van steekproef van 600 vragenlijsten, met 39% respons.
66% van de respondenten geeft aan Beweging 3.0 als zorgaanbieder aan te bevelen.
Jaarlijks voeren we in de wijkverpleging het cliënttevredenheidsonderzoek PREM (Patient Reported Experience Measure) uit. Dit geeft inzicht in de cliëntwaardering en geeft ook leer- en verbeterpunten.*
90%geeft aan dat de zorg past bij hun manier van leven en geeft een 8 of hoger.
92%voelt zich op hun gemak bij de zorgverleners en geeft een 8 of hoger.
90%van de respondenten geeft een 8 of hoger voor het meenemen van hun wensen in de zorg.
Uitkomst PREM
Scroll
naar
beneden
Hoofdstuk 5
Cijfers en weetjes
Aantal cliënten
Het aantal (unieke) cliënten van Beweging 3.0 en Welzin in de periode januari t/m december 2024.
Aantal cliënten jan t/m dec 2024
Unieke cliënten jan t/m dec 2024
8200
6226
We vinden het belangrijk om te weten hoe cliënten de zorg ervaren en wat we hiervan kunnen leren. Cliëntervaringen halen we op in de dagelijkse contacten, bij geplande evaluatiemomenten met cliënten en naasten, via waarderingen op Zorgkaart Nederland, de PREM wijkverpleging en het Cliëntbelevingsonderzoek. We zijn blij met deze waarderingen. We kijken ernaar uit om in 2025 nog meer inzicht te krijgen in de ervaren kwaliteit via de reflectiemethodieken die wij in gaan zetten via Kwaliteit in beweging.
Dit hoofdstuk geeft ook een inkijkje in het aantal cliënten, aantal medewerkers, gebruik van sociale media, ons werkgebied en activiteiten, kwaliteitscertificaten en resultaten op duurzaamheid.
Maximale score: 10
7,6
Mijn netwerk is betrokken en wordt waar nodig ondersteund
7,1
Ik heb zelf de regie in handen
Uitkomsten Cliëntbelevings onderzoek
Met het Cliëntbelevingsonderzoek brengen we ervaringen in beeld van mensen met een ondersteuningsvraag, hun netwerk en de betrokken collega’s. Het maakt deel uit van onze Kwaliteit Verbeter Cyclus (KVC): teams reflecteren op de uitkomsten, met als doel te leren en verbeteren.
7,6
Ik word ondersteund in het leiden van mijn leven zoals ik dat graag wil
Wagenpark: Type brandstof
Aantal 2023
Aantal 2024
Diesel
7
6
Benzine
7
4
Elektriciteit + Benzine
1
1
Elektriciteit
1
7
Totaal
16
18
* Daarnaast wordt vanuit 4 locaties Aangenaam Thuis geboden
Aantal locaties en teams
Aantal
Woonzorglocaties
12
Locaties Geriatrische Revalidatiezorg
2
Teams Wijkverpleging
15
Gespecialiseerde teams wijkverpleging
5
Bereikbaar verpleegkundige dienst
1
Dagcentra
3
Teams Aangenaam Thuis in de wijk *
2
Teams Welzin
4
Totaal
44
* Voor het websiteverkeer is een vergelijking met 2023 niet mogelijk, door de overstap van Google naar een ander Analytics systeem.
Prezo certificaat Lisidunahof (sinds 2022): voor de woongroepen voor mensen met dementie op jonge leeftijd en dagbehandeling Lisidunahof.
ISO 9001 certificaat Beweging 3.0 (sinds 2017): voor de wijkverpleging, tijdelijk eerstelijnsverblijf, geriatrische revalidatiezorg en woonzorglocaties in de regio Eemland.
Terug naar inhoudsopgave
Totaal score
9,0
Zorgkaart Nederland gebruiken we als één van de manieren om cliëntervaringen te ontvangen en ervan te leren en verbeteren. De totaalscore is de gemiddelde score van de waarderingen in 2024 (totaal 219 waarderingen). Toekomstige cliënten kunnen de waarderingen raadplegen en gebruiken als keuze-informatie.
Uitkomsten zorgkaart
* Daarnaast biedt Expertisecentrum KR8 (gevisiteerde) opleidingen voor Specialisten Ouderengeneeskunde en GZ psychologen.
Aantal medewerkers en leerlingen
107 Stagiairs
115 Leerlingen BOL
138 Leerlingen BBL
Leerlingen*
163 Flexibele schil: vaste zzp
186 Welzin
2845 Beweging 3.0
Medewerkers
1408
Vrijwilligers op locatie
Maximale score: 10
7,6
Mijn netwerk is betrokken en wordt waar nodig ondersteund
7,1
Ik heb zelf de regie in handen
Uitkomsten Cliëntbelevings onderzoek
Met het Cliëntbelevingsonderzoek brengen we ervaringen in beeld van mensen met een ondersteuningsvraag, hun netwerk en de betrokken collega’s. Het maakt deel uit van onze Kwaliteit Verbeter Cyclus (KVC): teams reflecteren op de uitkomsten, met als doel te leren en verbeteren.
7,6
Ik word ondersteund in het leiden van mijn leven zoals ik dat graag wil
Locaties en teams
44
Beweging 3.0 is actief op het gebied van zorg, wonen en welzijn in de regio Eemland (Amersfoort, Baarn, Bunschoten-Spakenburg, Eemnes, Hoevelaken, Leusden, Nijkerk, Soest, Woudenberg). Wij bieden wijkverpleging, gespecialiseerde verpleging thuis, tijdelijke behandeling thuis, Aangenaam Thuis, dagbehandeling, (tijdelijk) verblijf en zorg met en zonder behandeling en revalidatiezorg. Ook bieden we woonzorg voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel en syndroom van Korsakov en zijn regionaal aanbieder van essentiële voorzieningen zoals IBS, crisis en spoedzorg.
Ook Welzin en Leef3.nu zijn belangrijke organisatie onderdelen. Welzin biedt dagbesteding, buurtbemiddeling, maatschappelijk werk en begeleiding aan mensen die thuis wonen. Leef3.nu levert particuliere diensten en producten waarmee mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen.
Werkgebied en activiteiten Beweging 3.0
Aantal cliënten
Het aantal (unieke) cliënten van Beweging 3.0 en Welzin in de periode januari t/m december 2024.
Aantal cliënten jan t/m dec 2024
Unieke cliënten jan t/m dec 2024
8200
6226
* Periode medio maart t/m december 2024
85.871 Bezoekers
Beweging3.nl
74.077 Bezoekers
Werkenbijbeweging3.nl
89.400 Mensen bereikt
306.000 Mensen bereikt
203.000 Mensen bereikt
Gebruik van sociale media
* Waarderingen op basis van steekproef van 600 vragenlijsten, met 39% respons.
66% van de respondenten geeft aan Beweging 3.0 als zorgaanbieder aan te bevelen.
Jaarlijks voeren we in de wijkverpleging het cliënttevredenheidsonderzoek PREM (Patient Reported Experience Measure) uit. Dit geeft inzicht in de cliëntwaardering en geeft ook leer- en verbeterpunten.*
90%geeft aan dat de zorg past bij hun manier van leven en geeft een 8 of hoger.
92%voelt zich op hun gemak bij de zorgverleners en geeft een 8 of hoger.
90%van de respondenten geeft een 8 of hoger voor het meenemen van hun wensen in de zorg.
Uitkomst PREM
Hoofdstuk 5
Cijfers en weetjes
We vinden het belangrijk om te weten hoe cliënten de zorg ervaren en wat we hiervan kunnen leren. Cliëntervaringen halen we op in de dagelijkse contacten, bij geplande evaluatiemomenten met cliënten en naasten, via waarderingen op Zorgkaart Nederland, de PREM wijkverpleging en het Cliëntbelevingsonderzoek. We zijn blij met deze waarderingen. We kijken ernaar uit om in 2025 nog meer inzicht te krijgen in de ervaren kwaliteit via de reflectiemethodieken die wij in gaan zetten via Kwaliteit in beweging.
Dit hoofdstuk geeft ook een inkijkje in het aantal cliënten, aantal medewerkers, gebruik van sociale media, ons werkgebied en activiteiten, kwaliteitscertificaten en resultaten op duurzaamheid.