2.3 Virtuele
zorg thuis 

2.3

Met de onlinebeslishulp Floortje kunnen medewerkers, cliënten en naasten samen kiezen voor de meest passende technologie. Het draagt hiermee bij aan het ontlasten van zorgverleners en mantelzorgers en het actief betrekken van het netwerk. In het najaar zijn alle teams van Aangenaam Thuis en de wijkverpleging getraind. In een app hebben zij eenvoudig toegang tot de beschikbare technologieën, ondersteunende filmpjes en handleidingen.

De BBrain helpt met dagstructuur
Een mooi voorbeeld van passende technologie is de BBrain, gericht op ondersteuning van de dagstructuur. De cliënt kan samen met naasten het dagschema eenvoudig bijhouden met de digitale kalenderklok met spraak- en beeldbelfunctie.

Het project Virtuele Zorg Thuis draagt eraan bij dat cliënten veilig en zelfstandig thuis kunnen wonen. Passend bij de Schijf van 5. Denk aan de medicijndispenser of slimme meetapparatuur, die bloeddruk- en saturatiewaarden automatisch naar het zorgdossier sturen.

“Via de verpleegkundige kwamen we in aanraking met de BBrain. Het bleek een schot in de roos. De berichtenfunctie en de agenda zijn voor mij het meest nuttig. Het is zo fijn om snel berichtjes te kunnen sturen en samen de agenda te beheren. Voorheen belden we vaak, maar dit ging steeds moeilijker vanwege zijn gehoor dat achteruitgaat. Het apparaat heeft mijn zorgtaak makkelijker gemaakt. Ik beveel het zeker aan. Het is ook erg fijn dat het hele netwerk betrokken kan worden.”

De cliënt geeft aan dat de BBrain hem echt helpt: “Het helpt om structuur te houden. De klok, het overzicht van de dag via de agenda en de snelle communicatie helpen mij in mijn dagelijkse leven. Ik heb geen moeite met de bediening.” 

Bas van der Weijden: “Tijdens onze vakantie konden we via de BBrain foto’s sturen en laten zien hoe het met ons ging. Toen we terugkwamen zei hij: ‘Het voelde alsof ik er toch een beetje bij was’. Dit was een van de mooiste momenten.” 

- Bas van der Weijden, mantelzorger

2.3

“Via de verpleegkundige kwamen we in aanraking met de BBrain. Het bleek een schot in de roos. De berichtenfunctie en de agenda zijn voor mij het meest nuttig. Het is zo fijn om snel berichtjes te kunnen sturen en samen de agenda te beheren. Voorheen belden we vaak, maar dit ging steeds moeilijker vanwege zijn gehoor dat achteruitgaat. Het apparaat heeft mijn zorgtaak makkelijker gemaakt. Ik beveel het zeker aan. Het is ook erg fijn dat het hele netwerk betrokken kan worden.”

De cliënt geeft aan dat de BBrain hem echt helpt: “Het helpt om structuur te houden. De klok, het overzicht van de dag via de agenda en de snelle communicatie helpen mij in mijn dagelijkse leven. Ik heb geen moeite met de bediening.” 

Bas van der Weijden: “Tijdens onze vakantie konden we via de BBrain foto’s sturen en laten zien hoe het met ons ging. Toen we terugkwamen zei hij: ‘Het voelde alsof ik er toch een beetje bij was’. Dit was een van de mooiste momenten.” 

- Bas van der Weijden, mantelzorger

De BBrain helpt met dagstructuur
Een mooi voorbeeld van passende technologie is de BBrain, gericht op ondersteuning van de dagstructuur. De cliënt kan samen met naasten het dagschema eenvoudig bijhouden met de digitale kalenderklok met spraak- en beeldbelfunctie.

Met de onlinebeslishulp Floortje kunnen medewerkers, cliënten en naasten samen kiezen voor de meest passende technologie. Het draagt hiermee bij aan het ontlasten van zorgverleners en mantelzorgers en het actief betrekken van het netwerk. In het najaar zijn alle teams van Aangenaam Thuis en de wijkverpleging getraind. In een app hebben zij eenvoudig toegang tot de beschikbare technologieën, ondersteunende filmpjes en handleidingen.

Het project Virtuele Zorg Thuis draagt eraan bij dat cliënten veilig en zelfstandig thuis kunnen wonen. Passend bij de Schijf van 5. Denk aan de medicijndispenser of slimme meetapparatuur, die bloeddruk- en saturatiewaarden automatisch naar het zorgdossier sturen.

2.3 Virtuele
zorg thuis